Pulleyback: add commit() and rollback() to instance methods.
[steamworks] / README.IDE
1 # IDE Settings #
2
3 This file describes which settings to use in a variety of IDEs
4 for building and developing Steamworks. For generic build-from-
5 source instructions, see README and the Makefile.
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7 ## Source Code Settings ##
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9 SteamWorks code is written in the following style, which is 
10 close to the KDE Frameworks coding style. The style applies to
11 all C++ code from SteamWorks, so:
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13  - src/3rdparty is excluded (these contain verbatime copies of 
14    third-party code which have other style-guides),
15  - src/pulley/pulleyscript/ is excluded (this is largely a C 
16    library, using Rick's coding style).
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18 Style is as follows:
19  - tabs for indent, spaces for alignment
20  - tabs at 8
21  - lines suggested maximum length 78
22  - declare type* var, not type *var
23  - spaces around operators, after commas
24  - { } on lines of their own except in one-line const getter-methods
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26 For new code, the overriding guideline is "follow what's in the
27 file(s) already and blend in."
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31 ## KDevelop ##
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33 To use KDevelop as IDE while working on Steamworks, do the following:
34  1- Run make(1) once in the toplevel, to create a build/ directory
35     and do initial configuration.
36  2- Select Open/Import an existing project.
37  3- Select the src/ subdirectory as project directory, import from 
38     CMakeLists.txt.
39  4- As a build directory, select the build/ subdirectory one level
40     higher. KDevelop will suggest src/build, but you've already
41     created build/ in step 1.
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